اخبار داخلی
شماره: 2493
1391/12/05 - 09:24
پیوند سلول‌های بنیادی از نمونه های خون بانک بند ناف بسیار چشمگیر است

کارشناس بانک خون بند ناف مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی از انجام 47 پیوند سلول بنیادی از ذخایر این بانک در سالهای اخیر خبر داد. و این آمار را بسیار چشمگیر دانست.

 

دکتر محسن نیکبخت در گفت‌وگو با بنیان گفت: با فعالیت های بسیاری که در زمینه پیوند سلول های بنیادی داشته ایم، توانسته ایم طی چند سال اخیر از حدود 54 نمونه بانک 47 پیوند انجام دهیم و به عنوان بانک عمومی خون بند ناف ایران به دنیا معرفی شویم. 
وی با اشاره به اینکه هدف از ذخیره سازی خون بندناف پیوند است افزود: برای تشکیل و توسعه‌ی بانک و ذخیره سازی خون بند ناف ، سه مرحله‌ی جمع‌آوری، فرآوری و پیوند به یک اندازه اهمیت دارند و در بخش پیوند ،مرکز تحقیقات هماتولوژی آنکولوژی این افتخار را داشته تا از محضر  پروفسور قوام زاده و مقدم استفاده کند. 
او خاطر نشان کرد: پیوند سلول های بنیادی با همکاری بانک‌های خصوصی و عمومی رویان، بانک سازمان انتقال خون و بانک عمومی خون بند ناف رویان انجام می شود و بیش از 2700 نمونه قابل پیوند در این بانک ذخیره شده است.
نیکبخت در خاتمه گفت: هدف اصلی این مرکز توسعه و ایجاد مراکز در دیگر نقاط کشور است تا این امکان فراهم شود که فرآیند جمع‌آوری و فرآوری به صورت اتوماتیک انجام شود.
 
پایان مطلب/
 
 
 

 

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved